Villkor
Betalningsalternativ
Vi erbjuder smidiga betalningsalternativ genom Billmate. Här kan du som både privatperson och företagare betala antingen via:
- Swish
- Faktura
- Kortbetalning
- Delbetalningsplan
Leveransförseningar
Vid händelse av leveransförsening kommer vi att meddela dig genom den e-postadress du angivit. Du har, som kund då rätt att häva ditt köp men vi rekommenderar dig alltid att fullfölja din beställning. Vi kommer naturligtvis göra allt vi kan för att du så fort som möjligt ska kunna få hem dina varor.
Om vår leverantör eller speditör inte kan kan fullfölja sina åtagande gentemot oss och det därför blir omöjligt för oss att fullfölja beställningen förbehåller vi oss rätten att friskriva oss från all ersättning gällande leveransförseningar.
Returer
Vi på dragkroksgiganten följer distansavtalslagen. Du som kund har därför 14 dagars icke ifrågasättbar returrätt efter att du mottagit din vara. Du kan dock inte returnera varor som du använt.
Om du ångrat ditt köp och därför vill returnera paketet står du som kund för fraktkostnaden. Kontakta då oss på info@dragkroksgiganten.se för mer information.
Återbetalning vid retur
När vi mottagit det returnerade paketet betalar vi tillbaka dina pengar. OBS. Vi återbetalar inga fraktavgifter.
Prissättning
Vår prissättning anges alltid inklusive moms. Ibland erbjuder vi tillfälliga kampanjer med nedsatta priser.
Garantier
Vi på kan med stolthet erbjuda våra kunder livstidsgaranti på alla våra dragkrokar och elsatser.
Garanti för elsats omfattar bland annat:
– Skadad box/dosa
– Defekta kablar
– Box/Dosa som slutar att fungera
Garanti för elsats omfattar bland annat INTE:
– Varor som gått sönder under installering och- eller vid felkoppling.
Garanti för dragkrok omfattar bland annat:
– Låsmekanism
– När kulan inte går att montera
Garanti för dragkrok omfattar bland annat INTE:
– Rost
– Böjda delar som tillkommit på grund av oaktsamhet eller felmontering
OBS. Vid händelse att dragkroken inte skulle hålla måttet på grund av produktionsfel tar vi inte något ansvar för kostnader i samband med detta utöver leveransen av en ny dragkrok.
Outlösta paket
Alla paket som inte hämtats ut i tid. Kommer automatiskt skickas tillbaka till vår leverantör. Det är viktigt att du som kund tar kontakt och informerar oss om detta för att slippa en debiteringsavgift på 990 kronor.
Om du inte kontaktar oss kommer vi att dra 990 kronor från din betalning och därefter återbetala dig resterande belopp.
Om du inte vill ha din vara ska du returnera den till oss så att du kan få tillbaka dina pengar och även slippa hanteringsavgifter.
Felaktiga leveranser
Om du som kund fått en felaktig leverans på grund utav leverantörens slarv eller misstag kan du kostnadsfritt returnera paketet till oss och därefter även få hem dina rätta varor utan några extra kostnader.
Om du som kund fått hem fel vara på grund utav att du själv beställt hem fel kan du också returnera din vara. Dock tillkommer fraktavgift på både retur och för det nya paketet.
För att slippa beställa hem fel varor ska du vara noga med att ange rätt registreringsnummer när du beställer. På så sätt kan vi kontrollera att du beställt hem rätt modell. Om du glömt att fylla i ditt registreringsnummer så kommer vi att försöka kontakta dig för att komplettera din order. Om vi inte får något svar kommer vi anta att du valt rätt dragkrok.
Då kommer du själv behöva stå för alla retur- och fraktkostnader vid händelse av felbeställning.
